Engagerade elbolag får bäst kundbetyg

[vc_row][vc_column][vc_custom_heading source=”post_title” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]Elhandelsföretag som engagerar sig för miljön, samhället eller regionen har generellt nöjdare kunder än andra bolag, visar Svenskt Kvalitetsindex (SKI) i sin senaste branschundersökning.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”35px”][vc_column_text]I topp placerar kunderna bolag som OX2 Vindel (betyg 79,3, jämfört med ett branschgenomsnitt på 68,1), God El (77,8), Ale El (77,5), Luleå Energi (76,8) och Varberg Energi (75,0).

I botten ligger den statliga energijätten Vattenfall (62,9), Mölndal Energi (63,3), Fortum (64,4), Göte Energi (64,4) och Din El (65,4).

– För Vattenfall är det en imagefråga. Alla skandaler kring bolaget påverkar kundernas inställning till bolaget och ofta sitter sådana här saker i länge, säger Maria Söder, projektledare på SKI, till Svenska Dagbladet.

Slutsatserna dras efter 17 577 telefonintervjuer under oktober och november 2015.

Källa: Svenskt Kvalitetsindex (SKI)

.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”10px”][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Liknande inlägg